Voor wie?

Ben je een vrouw tussen ±30 en ±50 jaar of ben je een 55-plusser? Dan ben je de geschikte kandidaat voor de KrachtClub.

 

 

Sarcopenie en het vrouwenlichaam

Vanaf je 30e komt sarcopenie om de hoek kijken in het vrouwenlichaam: een natuurlijk proces waarbij de spiermassa afneemt en de vetmassa in verhouding toeneemt. Dit proces houd je tegen door regelmatig aan krachttraining te doen.

 

Tijdens en na de overgang verandert je lichaamssamenstelling. De kans op blessures door krachttraining neemt daardoor toe. Wil je toch veilig kunnen trainen, dan vergt dit extra aandacht van onze instructeurs voor je beweegmogelijkheden.

 

Twee soorten trainingen

Daarom hebben we twee soorten trainingen:

1. Op dinsdagavond en vrijdagochtend voor vrouwen tussen ongeveer 30 en 50 jaar.

2. Op woensdagochtend voor vrouwen in/na de overgang (55+).

Tussen beide groepen zit een grijs gebied. Maar door dit (onscherpe) onderscheid te maken, kunnen we toch een (soort van) homogene groep samenstellen, die veilig kan trainen.

 

Basistechnieken

Of je nu een beginner bent of een gevorderde: we trainen allemaal samen. Elmie en Fiona leren je hoe je de basistechnieken van kettlebelltraining onder de knie krijgt.

 

Wat is kettlebelltraining? >