Testimonials

Wat vinden onze leden van de KrachtClub?

 

 

 

 

 

 

 

Joost Römelingh

“Lekker even sporten. Leuk clubje. En dan is het weer klaar.”

“Ik heb jaren gefitnesst, maar door corona kwam dat een beetje op z’n gat te liggen. Het fitnessen stond me ook steeds meer tegen. Het is heel solo en je doet elke keer je vaste rondje. Ik vond de begeleiding ook matig. Als je geen vragen stelt, komt er niemand langs. Op een gegeven moment was ik er wel klaar mee.”

 

“Na de eerste keer KrachtClub had ik erge spierpijn op plekken waarvan ik niet eens wist dat ik spieren had. Ik vond het intensief. Na die eerste les merkte ik dat mijn spieren redelijk snel op niveau kwamen.”

 

“Ondanks dat je geen 10 kilometer hebt gerend, heb je wel het gevoel dat je wat gedaan hebt. Ook al sta je de hele les op een vierkante meter. En de tijd vliegt om. Er wordt voor jou nagedacht. Je hoeft het maar uit te voeren. Die drie kwartier zijn zo voorbij.”

 

“Ik vind het leuk om te doen. Met fitnessen moet je jezelf er toch toe aanzetten om ernaartoe te gaan. Maar hier heb ik geen moeite mee. Het is dichtbij, je bent er zo. Lekker even sporten. Leuk clubje. En dan is het weer klaar.”

 

 

 

 

 

 

 

 

Tiny Vinken

"Ik kan weer sporten zoals ik mijn hele leven gedaan heb"

Na ruim 40 jaar volop sporten moest ik stoppen vanwege pijn in pols en schouders. Van de fysio moest ik oefeningen doen om mijn spieren sterk te maken. Ik kom deze oefeningen bij de KrachtClub tegen.

 

Sinds ik met de KrachtClub meedoe, ervaar ik meer plezier in het sporten, blessures en pijn zijn verminderd. Dit is fantastisch. Ik kan weer sporten zoals ik mijn hele leven gedaan heb. Ook dagelijkse activiteiten gaan weer goed. Als ik nu een emmer pruimen uit de tuin haal, dan maak ik eerst mijn ‘core’ sterk met een ‘kssjt’, zoals instructrice Elmie me geleerd heeft.

 

 

 

 

 

 

 

 

Berry Stienen

“Die rug en die buik worden nu sowieso één keer per week getraind.”

Mijn rug is niet optimaal. Ik heb er een paar keer goed last van gehad en twee maanden thuis gezeten met een hernia. Dat was voor mij de aanleiding om bij de KrachtClub te gaan. Om m’n rug sterk te houden.”

 

“Ik heb jaren gefitnesst. Vier keer in de week. Maar op een gegeven moment kreeg ik kinderen en kwam de klad erin. Ik was blij als ik ’s avonds niks meer had. Soms deed ik weer een maandje of zo aan fitness en dan had ik weer zoiets van: ’t zal wel.”

 

“De KrachtClub is voor mij een goeie stok achter de deur om ook echt één keer in de week sowieso te gaan. Dat die rug en die buik wekelijks sowieso getraind worden. Bij de KrachtClub pak je heel je lichaam mee. Dat vind ik een fijne training. En zo’n les gaat snel.”

 

“Ik merk echt dat mijn rug sterker wordt. Hier wordt goed op de houding gelet. Ik weet uit ervaring dat dat heel belangrijk is. Je kunt beter de houding goed houden en dan vier keer de oefening doen, dan tien keer iets doen wat niet goed is. Dat vind ik heel positief, dat daar goed op gelet wordt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hanneke Hoefnagels

"Het blijft leuk door de afwisseling"

Voor ik met de KrachtClub ben gaan trainen, had ik al een tijd niet echt meer aan sport gedaan. Tijdens mijn tweede zwangerschap kreeg ik steeds vaker de gedachte om na de zwangerschap weer te gaan sporten. Al wist ik niet wat ik wilde gaan doen. De flyer van de KrachtClub viel op de deurmat en die sprak me aan, waardoor ik me heb aangemeld.

 

De KrachtClub geeft me voldoening na een training. Het blijft leuk door de afwisseling in oefeningen en het samen trainen met andere vrouwen.

 

Je voelt dat je wat gedaan hebt, je kan het zo zwaar maken als je zelf wil, de training is dicht bij huis en het is leuk om in contact te zijn met andere gemotiveerde vrouwen. Kortom een leuke manier van sport.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jack Kursten

“Ik heb minder snel last van m’n rug.”

Ik had best veel last van mijn rug. Dat was voor mij de aanleiding om andere spieren te gaan gebruiken dan alleen mijn beenspieren. Ik merk dat ik langzaam aan een stuk stabieler word. Ik heb minder snel last van m’n rug. Gewoon door een beetje meer andere spieren te trainen.

 

Ik merk ook dat mijn algemene conditie beter wordt. Bij de fietsclub train ik vooral m’n uithoudingsvermogen en beenspieren. Bij de KrachtClub ben ik andere spieren intensief aan het trainen. Ik merk daar echt verschil in. In de zin dat ik minder snel moe ben. Dat komt omdat ik voorheen niet zo heel veel anders deed als wat fietsen en een muis van links naar rechts duwen.

 

Elke training is intensief en er zit afwisseling in. Ik kan me voorstellen dat als ik naar de sportschool zou gaan, ik het op een gegeven moment wel gezien zou hebben. En het scheelt met die groep. Je gaat dan toch wat makkelijker dan als je alleen moet gaan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Silvie Adriaans

"Hele gezellige en gewone mensen"

Mijn beweegsituatie was nul komma nul. Op het werk zeggen we altijd dat het werk onze sport is (veel sjouw werk). Maar echt sporten (en spierpijn krijgen) is toch wel wat fijner!

 

Ik wilde altijd al iets doen maar wist niet goed wat. De sportschool is niks voor mij. Een vriendin was wat gaan neuzen op internet en kwam bij jullie uit. Na 2 proeflesjes ben ik blijven hangen.

 

Sinds ik bij de KrachtClub ben, denk ik meer aan mijn houding en buikspieren. Als ik nu iets moet oppakken, dan span ik mijn buikspieren aan. Thuis doe ik ook soms wat buikspieroefeningen die ik geleerd heb.

 

Conclusie: de KrachtClub is een groep hele gezellige en gewone mensen. Geen mensen die over elkaar oordelen. Gewoon gewoon.

 

Leuk dat er ook zoveel mogelijkheden zijn met een kettlebell. Sta je ook niet bij stil. Ik heb nog elke week spierpijn, dus elke week gebruik je weer andere spieren. Je hebt echt het gevoel dat je iets gedaan hebt. En in de zomermaanden train je lekker in de buitenlucht!

 

 

 

 

 

 

 

 

Anja Kessels

"Ik heb minder last van mijn onderrug"

Voor ik bij de KrachtClub zat, deed ik 1x per week aan de combi bodynatic/zumba/step/aerobic en ik ging 1x per week 1 uur stevig lopen. De KrachtClub was iets nieuws op mijn vrije vrijdag en lekker dichtbij! Wekelijks zijn al enkele avonden druk, dus de ochtend was zeer welkom.

 

Ik merk dat, met het ouder worden, blijven bewegen en de spieren sterker maken nog belangrijker wordt. Sinds ik meedoe, let ik veel beter op een juiste houding. Ik ondervind veel steun aan de oefeningen, waardoor ik ook minder last van mijn onderrug heb. Ik voel me er goed bij.

 

Conclusie: de training is kort maar krachtig, doet je goed en is ook nog leuk. Wat wil je nog meer?!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hannie Verhoeven

"Ik heb meer kracht en durf meer te doen"

Ik doe aan tennissen, fietsen en wandelen en heb een sportuurtje. Daarnaast ben ik dit jaar begonnen bij de KrachtClub. Waarom? Ik merk dat - nu ik ouder word - het belangrijk is om mijn spieren in conditie te houden, zodat ik in je dagelijkse leven mijn werk en alle dingen die ik wil doen kan blijven doen.

 

Doordat ik bij de KrachtClub de spieren sterker maak en in betere conditie breng, merk ik dat ik meer kracht heb en meer durf te doen, omdat ik het gevoel heb dat ik het kan, zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik een blessure krijgt.

 

Ik vind het fijn om te doen en we hebben ook een heel leuk clubje. Dat stimuleert om te gaan. We krijgen tijdens de les op woensdagochtend ook goede uitleg en de juiste begeleiding.

 

 

Nellie Leenders

"Er is voor iedereen ruimte"

Ik was al een tijdje aan het rondkijken om weer iets aan sport te gaan doen.  De flyer haalde me over de drempel om het vrijblijvend te gaan proberen.

 

Sinds ik meedoe met de KrachtClub, ben ik me beter bewust geworden van mijn lichaamshouding en zijn mijn spieren sterker geworden.

 

Tijdens de training gebruik je veel verschillende spieren. Door de variatie in de oefeningen en de verschillende gewichten kun je jezelf steeds blijven uitdagen. In een groep sporten is prettig, waarbij er voor iedereen ruimte is haar eigen grenzen aan te geven maar ook uitdagingen op te zoeken.

 

 

Rian Maas

"Afwisselend en gezellig"

Voordat ik met de KrachtClub begon, ging ik 1 keer per week naar de body & fit lessen van Elmie en ik volleybal 1 à 2 uurtjes per week. Daarnaast wandel ik regelmatig afstanden van 15 tot 25 km. Ik wilde wel eens iets nieuws proberen. Een nieuwe uitdaging voor mijn lijf aangaan.

 

De KrachtClub is niet persé meteen heel zwaar. Je kunt het zo zwaar maken als je wilt. Voel ik me goed, dan pak ik een zwaar gewicht. Lukt het niet? Dan maar met een lichter gewicht trainen.

 

Ik vind de trainingen afwisselend. Er is veel aandacht voor de wijze van uitvoering. Bovendien is het gezellig om samen bezig te zijn.

 

Ik merk dat ik het fijn vind om mijn lijf af en toe eens helemaal 'uit te wonen'. Na de training geeft dat een heerlijk gevoel. En ben ik nu sterker dan voor ik met de Krachtclub begon? Mmm, ik denk dat ik iets veerkrachtiger de trap op loop.

 

 

Lisette Kursten

"De training vliegt voorbij"

Ik heb hiervoor aan krachttraining met de Milon-cirkel gedaan. En ik doe aan wielrennen bij TWC 't Ventieleke. De KrachtClub is een supergezellige club. Ik vind de trainingen keigaaf en 40 minuten vliegen zo voorbij. De KrachtClub levert mij een gezond lichaam en een betere houding op.

 

Wat is kettlebelltraining? >